Inga produkter i varukorgen.
NYSAM driftar e-handelsplattformen Digitala Nyköping och agerar som förmedlare mellan säljande företag och slutkund vilket innebär att konsumentansvar och produktansvar tillfaller respektive deltagande företag på samma sätt som det tillfaller företaget vid ett fysiskt köp i butik, enligt företagarens egen policy kring köp, retur etcetera och enligt konsumentköplagen men med tillägg av lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Nysams avtalspartner Svensk Hemleverans (SVHL) ansvarar för hemleveransen av varorna. Konceptet erbjuder även möjligheten till upphämtning av beställda varor hos respektive företag.
Exponering av varor i webbutiken ska ses som visningar av produkter och tjänster som kan leda till en beställning. Vi kan inte garantera att produktbilden återger varans exakta utseende. Det är först när det bindande avtalet har ingåtts som du får en orderbekräftelse.
Nedanstående försäljnings- och leveransvillkor gäller för samtliga leveranser från digitalanykoping.se. Villkoren gäller om det inte har ingåtts andra skriftliga avtal mellan köparen och digitalanykoping.se.
Prissättning och tillgänglighet
Vi gör vårt yttersta för att säkerställa att korrekt information, beskrivning och pris visas på hemsidan. Alla priser är inklusive moms om inget annat anges. Vänligen var medveten om att vi får informationen från våra Digitala Nyköping-partners, och att det kan finnas situationer där vi upptäcker misstag.
Om vi skulle upptäcka några prissättningsfel på en produkt som du har beställt så kommer vi meddela dig så snart som möjligt samt be våra Digitala Nyköping-partners att skyndsamt agera. Priserna anges alltid exklusive frakt. Du ser fraktkostnaden i din varukorg innan du bekräftar din order Eventuella erbjudanden är alltid tidsbegränsade. Om lagerstatus av någon anledning är felaktigt så kontaktas kunden av respektive företag.
Vi reserverar oss för eventuella pris- och tryckfel.
Betalning av varor
För att handla på www.digitalanykoping.se ska du ha fyllt 18 år och väljer du att betala med kort ska du inneha ett giltigt betalnings kort som vi accepterar. Beställning som görs i annan persons namn utan hans/hennes medgivande, eller på annat sätt medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäles.
Du väljer de varor du vill köpa och lägger dem i “varukorgen”. Du kan ända fram till själva beställningsögonblicket ändra innehållet i varukorgen, och du kan löpande kontrollera dess innehåll samt priset på varor och tjänster. Extra avgifter för till exempel frakt kalkyleras (läggs till) först när du ska betala. När du är redo att beställa klickar du på “gå till kassan”, anger ditt namn, din adress, e-postadress, telefonnummer samt önskat leveransalternativ. Sedan väljer du betalningsform. Du kan ändra innehållet i varukorgen fram till att du bekräftar köpet genom att godkänna och genomföra betalningen. Sedan förmedlas din order till företaget via www.digitalanykoping.se. Beställningar kan endast ske från Sverige.
Frakt
I samband med utcheckningen av varorna visas kostnaden för hemleveransen. Kunden ansvarar för att delge portkod eller liknande för att hemleveransen ska kunna möjliggöras.
Även hämtning hos respektive företag erbjuds.
Betalning
Betalning sker i samarbete med en betalningsleverantören Swedbank Pay. Beroende på betalningssätt så kan det tillkomma extra kostnader i form av faktureringsavgift eller liknande kostnader. Detta är något som betalningsleverantören ansvarar för.
Återbetalning
Om du redan har betalt fakturan men ångrar ditt köp har du ett tillgodohavande hos respektive företag vilka ansvarar för återbetalningen. Kunden ansvarar för att delge nödvändig information för att återbetalningen ska kunna ske.
Kvittering för mottagande av beställning och orderbekräftelse
Varje gång du beställer en vara genom digitalanykoping.se skickas orderbekräftelse på att vi har mottagit din order. Därefter packar företaget varan och skickar den via Svensk Hemleverans varan till dig.
Leveranstid och transport
Leverans av en vara från digitalanykoping.se kan variera mellan 1–4 dagar.
Leveranser sker via SVHL. Läs mer under fliken ”Så funkar vår frakt”
14 dagars ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar på www.digitalanykoping.se och ska då returnera ditt köp till respektive företag. Det är butiken som hanterar dina ångerärenden. Ångerrätten börjar på den dag du har mottagit varan.
Efter du mottagit din beställning får du endast hantera varorna på ett sätt som gör det möjligt att fastställa deras art, egenskaper och sättet som de fungerar på. För att göra ångerrätten gällande ska du på ett tydligt sätt meddela butiken detta och returnerar varan till butiken senast 14 dagar efter att du har mottagit varan. Det mottagna kvittot ska användas vid returneringen. Varan ska returneras i oskadat skick.
Återbetalning görs av butiken i samband med returneringen. Eventuella kostnader för frakt återbetalas ej.
Blommor, mat, etcetera är enligt Distans- och hemförsäljningslagen färskvaror och därför gäller inte ångerrätt.
Återbetalning
När företaget mottar varan kontrollerar de den, och du får sedan återbetalt det belopp för varorna som du har betalat in till oss vid köpet. Om det har skett en värdeminskning som du är skyldig till dras detta belopp från inköpsbeloppet.
Beloppet överförs alltid till samma betalningsmedel som du betalade köpet med. Om du t.ex. har betalat med kort återförs köpesumman till det betalkort som du använde vid köpet. Om du inte har originalförpackningen kvar kan detta möjligtvis utgöra en värdeminskning, så för att vara säker på att få hela beloppet i retur rekommenderar vi dig att returnera varan i originalförpackning.
Reklamation
Eventuella reklamationer ska göras till butiken.
Ditt köp omfattas av Konsumentköplagen vilket inkluderar regleringar kring defekter. Du kan reklamera fel på produkten i upp till tre år från inköpstillfället. Det innebär att du antingen kan få en defekt vara reparerad eller utbytt, eller att du kan få pengarna tillbaka eller en reduktion av priset, beroende på den konkreta situationen. Ett krav är naturligtvis att reklamationen är berättigad och att defekten inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller av annat skadevållande beteende. Ett reklamationsärende är ett ärende mellan dig och respektive företag.
Du måste reklamera inom “rimlig tid” efter att du har upptäckt varans defekt. Vi rekommenderar att du reklamerar så snabbt som möjligt och senast inom 2 månader efter att felet upptäcktes. Även eventuella fraktskador anmäls till respektive företag.
Lagstiftning och laga domstol
Köp av varor på www.digitalanykoping.se regleras av svensk rätt. Alla eventuella tvister avgörs av svenska domstolar.
Om du vill klaga på ditt köp, ska du kontakta [email protected]. Om vi misslyckas med att hitta en lösning, kan du göra en anmälan till Konsumentverket/KO, Box 48, 651 02 Karlstad, via http://www.konsumentverket.se/. Du kan också använda dig av Europeiska kommissionens klagomålportal på nätet, även om detta främst kommer att vara relevant om du är konsument bosatt utanför Sverige. Du hittar portalen för klagomål här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/